KLEINE SCHADES – SPOTREPAIR
Kleine (lak)schades aan uw auto
Kleine (lak)schades aan uw auto
Kleine schades zijn (gelukkig) de meest voorkomende schades.
Een parkeerdeukje, u raakt de stoeprand met uw velg, een brandgaatje in uw autobekleding of u raakt met uw portier de deur van een ander voertuig. Een kleine opsomming van veel voorkomende schades.
Voor dit soort schades bent u bij de WellColl Group aan het juiste adres.
Wij kunnen deze vaak voor u herstellen binnen één dag!
Hierboven treft u een opsomming van deze veel voorkomende kleine schades. Per categorie omschrijven we ze en leggen we uit hoe deze worden gerepareerd.
Naast bovenstaande kleine schades kunt u bij ons natuurlijk ook terecht voor:
Voor deze meest voorkomende kleine reparaties hanteren wij de standaard prijslijst van AAS Dagherstel.
Staat de schade die u heeft niet op deze pagina? Neemt u dan contact op met één van onze 6 vestigingen in Limburg. Wij maken altijd een vrijblijvende offerte voor u voor het repareren van uw schade. U kunt hiervoor ook het contactformulier invullen, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Het repareren van kleine schades gebeurt vaak middels de zogenaamde spotrepair-methode
De spotrepair is een reparatie methode die is ontwikkeld om te voorkomen dat een heel onderdeel opnieuw gespoten moet worden bij beschadiging. We spreken van spotrepair als het te spuiten oppervlak van de lakschade niet groter is dan een A4-tje. Door onze spotrepair-techniek is het in veel gevallen mogelijk om een kleine lakbeschadiging aan uw auto te repareren zonder dat het hele onderdeel moet worden gespoten. Denk hierbij aan gebruikerskrassen, schaafkrassen, verwijderen van kleine deukjes, lakschade van steenslag. Spotrepair is, omdat maar een deel van het onderdeel hoeft te worden bijgespoten sneller en kent lagere kosten o.a. door minder materiaalverbruik.
Eerst worden oneffenheden in het oppervlak met plamuur en grondlak weggewerkt. Daarna wordt een kleurlaag dekkend gespoten en in de meeste gevallen komt er daarna nog een blanke laklaag overheen. Op de overgangsgebieden tussen de nieuwe en oude laag ontstaat in eerste instantie een wat grover en ruwer oppervlak van de blanke lak (de uitspuit-zone). Deze wordt weg gepolijst met een speciale polijstmachine waardoor de reparatieplek onzichtbaar wordt.
Spotrepair is wel afhankelijk van
– de staat van de lak.
– de ligging van het onderdeel; het spuiten van spotrepair gebeurt op verticale delen. Bij de voor- en achterbumper maakt het niet uit waar de lakschade zit. Op de motorkap, portieren en spotborden kan geen spotrepair gemaakt worden in het midden omdat de kans dat de reparatie dan onzichtbaar is aanwezig is.
– de grootte en diepte van de beschadiging; het te spuiten oppervlak mag niet groter zijn dan een A4.
– de kleur van het onderdeel; bij metallic lak dienen wij de bij te spuiten plek ‘uit te spuiten’. Dit is nodig om kleurverschil van de lak te voorkomen. Dit houdt in dat een deel van de plek naast de schade ook wordt overgespoten.
Onze schademanagers kunnen perfect beoordelen of uw schade met spotrepair te herstellen is.