Vraag en antwoord (Faq)

Op deze pagina vindt u vraag en antwoord omtrent caravanschade en camperschade.

U heeft een officieel taxatierapport ofwel een expertise nodig?
Meestal komt een expert naar WellColl om de schade te beoordelen. Dit is een expert van uw verzekeringsmaatschappij of van de tegenpartij. U dient ervoor te zorgen dat uw caravan of camper op de dag van expertise om 8.30 uur bij WellColl aanwezig is. Neemt u ook uw groene kaart en kentekenbewijs deel 1 en 2 of kentekencard mee. Soms kan het zijn dat de expert bij u thuis komt.

WellColl berekent voor een taxatierapport expertisekosten indien u de schade niet direct laat herstellen. Deze expertisekosten bedragen standaard € 165,- incl. BTW. Tenzij er andere afspraken bestaan met uw verzekeraar. Als u op een later tijdstip wel opdracht geeft tot reparatie bij WellColl dan worden deze expertisekosten uiteraard in mindering gebracht op de reparatiekosten.

Hoe is de betaling van schadeherstel geregeld?
Alle werkzaamheden die worden gedekt door uw verzekering zullen we rechtstreeks factureren aan uw verzekeringsmaatschappij. U hoeft dan zelf niets voor te schieten. Om dit te regelen tekent u een Acte van Cessie bij WellColl. Het enige dat u dient te betalen is het eventuele eigen risico of de BTW. U ontvangt van ons altijd een exemplaar van de factuur, ook als u zelf niets hoeft te betalen.

Hoe meld ik caravanschade of camperschade ?
Klik hier om naar de contactpagina te gaan. Kom langs, bel ons of stuur een formulier via e-mail. Wij regelen het dan verder voor u.

Hoe moet ik mijn schade verhalen ?
Leg ons uw situatie uit en we helpen u hierbij. Afhankelijk van de verzekering die u heeft afgesloten en de schuldvraag kunt u de schade verhalen.

Hoe zit het met mijn no-claim als ik de schade via de verzekering laat lopen?
Als WellColl de schade voor u meldt bij uw tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij kunnen we dit meteen vragen. Zij kunnen deze ‘financiële schade’ exact voor u calculeren. Dan weet u meteen waar u aan toe bent.

Ik wil graag weten wat de reparatie van mijn schade kost. Kan ik zo bij u langs komen?
U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij één van onze vestigingen langs komen.

Kan mijn caravan of camper gehaald en gebracht worden?
Jazeker, als u wilt, kunnen wij deze halen en weer bij u afleveren.

Mijn caravan of camper is total-loss, wat betekent dit?
1. De caravan of camper is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt ‘technisch total-loss’ genoemd;
2. De herstelkosten bedragen meer dan de dagwaarde van de caravan of camper: dit heet ‘economisch total-loss’
.

Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?
Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit.

Wanneer is mijn caravan of camper klaar?
Dit is afhankelijk van de schade. Wij zullen u in ons intakegesprek een indicatie geven en houden in ieder geval telefonisch contact met u over de aflevering van uw herstelde caravan of camper.

Wat kan het waarborgfonds voor mij betekenen?
Het waarborgfonds keert schade uit als deze veroorzaakt is door een ander, onbekend motorvoertuig. Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden enkele voorwaarden:
-> U moet altijd aangifte gedaan hebben bij de Politie;
-> Het moet onomstotelijk vaststaan dat de schade aan uw caravan of camper door een ander motorvoertuig is veroorzaakt;
-> U moet getuigenverklaringen kunnen overleggen;

Meer informatie vindt u op de website www.waarborgfonds.nl.

Wat moet ik meenemen voor het intakegesprek?
Uw caravan of camper, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1 en 2 of de kentekencard van uw caravan of camper, de groene kaart en uw kopie van het Europees Schadeformulier.

Is er garantie op de gerepareerde schade?

Als FOCWA Caravanservice- en camperservice bedrijf geven we maar liefst 4 jaar garantie op het schadeherstel. Op specifieke Profile Repair reparaties wordt de garantie zelfs uitgebreid tot 10 jaar.

Staat uw vraag en antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze vestigingen.