Dunlop Luchtvering

Het naderhand inbouwen van camper luchtvering is door de de volgende reden ontstaan:

Door de grens van 3500 kg bij de indeling van de rijbewijsklassen zijn met name de wat grotere campers reeds af fabriek niet handzaam. Camper fabrikanten kopen vaak een chassis bij een fabrikant ( Fiat, VW, Mercedes, Renault), en bouwen daar het camper gedeelte op. Men probeert veel binnen ruimte te creëren. Met de chassis die geschikt zijn tot 3500 kg moet men een flinke overhang ten opzichte van de achterwielen maken.  De vering wordt dus af fabriek al aan de achterzijde extra belast. Met een klein beetje belading zakken ze achter al ver door hun veren heen, en aan de voorzijde komt de camper omhoog. Doordat aan de voorzijde de camper omhoog komt neemt de wieldruk af. Deze wieldruk is nodig om het sturen stabiel te houden. Een lage wieldruk betekend dat de camper minder strak stuurt, gevoelig is voor externe omstandigheden ( spoorvorming, zijwind) en een langere remweg heeft.

De montage van Dunlop camper luchtvering voor campers lossen deze problemen voor u op. Wij bieden alleen camper hulpluchtvering van Dunlop aan. Dunlop is de grootste fabrikant van luchtvering camper systemen ter wereld.

Nadelen zwaar beladen
Vooral bij een vol beladen camper ( dus als u op vakantie gaat) is het verschil tussen hulpluchtvering en traditionele vering bijzonder goed te merken. Een zwaar beladen camper ( of een camper met een lange overhang aan de achterzijde) heeft de volgende nadelen:

  • een instabielere wegligging;
  • een langere remweg, doordat de voorbanden minder grip hebben;
  • verblindende koplampen, onveilig voor tegenliggers;
  • een toegenomen gevoeligheid voor zijwind.
Dunlop luchtvering camper

Camper luchtvering Dunlop
camper luchtvering dunlop voordelen

Een Dunlop camper luchtvering zorgt voor:

[cs_cs_perceptive_testimonial bg_color=”hsla(0, 0%, 94%, 0.66)” width=”150″ height=”150″ bwidth=”5″ photo_border=”rgba(255,255,255,1)” shadow=”false” quote=”false” circle=”true” radius=”25″ star=”#f05421″ clink=”rgb(0,0,0)” layout=”1″ group_single=”Registered” groups_enable=”false” group_member=”groups_member” drip_enable=”false” drip_type=”join” drip_hide_days=”0″ drip_days=”0″ drip_visibility=”after” drip_advanced=”false” qcolor=”hsl(28, 98%, 49%)” icon_type=”thumbs-o-up”][cs_cs_perceptive_review name=”Beoordeling” image=”https://ml3wapivtj2p.i.optimole.com/PdA5s4w.N0rL~1621c/w:auto/h:auto/q:75/https://wellcoll.nl/wp-content/uploads/2017/03/IMG_4925.jpg” focused=”true” company=”Paul Nordhausen Maastricht” star=”5″ sn1=”facebook” sn2=”twitter” bg_color=”hsla(0, 0%, 94%, 0.66)” width=”150″ bwidth=”5″ clink=”rgb(0,0,0)” layout=”1″ photo_border=”rgba(255,255,255,1)” circle=”1″ qcolor=”hsl(28, 98%, 49%)”]

Dit was de een vraag over camper luchtvering van een klant.
Sinds kort heb ik een nieuwe camper gekocht. Het is een Esterel 21LB (integraal) op basis van een Mercedes 316 CDI 2,7D. Eenmaal onderweg met de camper merkte ik dat deze veel meer last heeft van inhalende auto’s dan mijn vorige camper. Zelfs bij gewone personenauto’s moet ik al stuurcorrecties uitvoeren.

Bij mijn vorige camper, een Hymer integraal, merkte ik dat in het begin ook. Ik gebruikte in het begin de luchtvering dan ook niet, die had ik niet op druk gebracht. Vanaf het moment dat ik dat wel had gedaan – tot ongeveer 2,5bar – was de camper veel stabieler en zelfs bij het inhalen van vrachtwagens hoefde ik nauwelijks stuurcorrecties uit te voeren.

Nu vraag ik mij af of luchtvering ook voor mijn nieuwe camper zoveel zal kunnen uitmaken. Is dat zo? Kun je mij daarin adviseren?

Feedback na inbouw van een Dunlop camper luchtvering

Het ziet er prima uit, ik ben heel tevreden. Mijn ervaring is uitstekend.
Het rijden is een verschil van dag en nacht. Hij ligt nu heel stabiel op de weg en hoef geen stuurcorrecties meer uit te voeren bij inhalen.

Goed werk en bedankt

[/cs_cs_perceptive_review][/cs_cs_perceptive_testimonial]

De voordelen van Dunlop hulpluchtvering
Toepassing van Dunlop luchtvering voor campers biedt de volgende voordelen:

  • de hoogte links en rechts is afzonderlijk instelbaar;
  • doordat de camper aan de achterkant iets omhoog komt, gaat deze aan de voorkant naar beneden. Dit zorgt voor meer druk op de voorwielen, waardoor het voertuig beter bestuurbaar is en meer grip heeft;
  • op oneffen ondergrond is de camper / bedrijfswagen recht te zetten;
  • meer rijcomfort;
  • meer bodemvrijheid, u kunt nu makkelijk over oneffen terrein rijden zonder dat de achterkant de bodem raakt.

Verschillende mogelijkheden

Voor vele modellen kan WellColl  luchtvering voor campers inbouwen. Dit kan variëren van een eenvoudig stand alone systeem tot en met een ingebouwde compressor en bedieningspaneel. WellColl heeft veel ervaring met het inbouwen van Dunlop luchtvering en is een officiele dealer.

Klik hier voor het downloaden van een folder met de mogelijkheden.

De prijzen cq kosten van een camper luchtvering set hangt af van het model, bouwjaar en de opties die u kiest.

Voor meer informatie over hulpluchtvering belt u met Fred Collé op 06-21439290.

Voorbeelden van inbouw vindt u hier.

IMG 4925
IMG 4932
IMG 4939
IMG 4926
X250
X250 RHD
X244
X62
Iveco 2014
Ford 2014 1
Ford 2014
Ford 06
[cs_x_headline_perceptive loop=”false” b_size=”50″ f_size=”0.1″ method=”letter-spacing” animate_color=”false” anim_style=”ease” align=”center” second_color=”rgb(29, 167, 247)” color=”rgb(29, 167, 247)” size=”0.3″ speed=”10″ level=”h5″ group_single=”Registered” groups_enable=”false” group_member=”groups_member” drip_enable=”false” drip_type=”join” drip_hide_days=”0″ drip_days=”0″ drip_visibility=”after” drip_advanced=”false”]WellColl verrassend veelzijdig[/cs_x_headline_perceptive]