schadevaststelling expertise

Wilt u graag weten wat er allemaal met uw schadeauto gebeurt bij WellColl Autoschade tijdens het schadeherstelproces?
Om u een beter inzicht te geven in de werkwijze van WellColl Autoschade en onze hoge kwaliteitsstandaard, nemen wij hier het gehele schadeherstelproces stap voor stap met u door.

Intake

Gezocht: Hoofd Financiële Administratie

Bij een kop koffie kunt u rustig uw verhaal kwijt. Wij vertellen u hoe we de auto gaan herstellen. Vervolgens nemen we alle gegevens van uw auto op aan de hand van uw kentekenbewijs, de groene kaart en het rijbewijs. Op die manier kunnen wij zorgdragen voor een snelle administratieve afhandeling met de verzekerings– of leasemaatschappij. Ook kunnen we helpen bij het invullen van het schadeformulier. Samen met u bepalen we de eerste reparatiedag. Eventueel noodzakelijke noodreparaties worden tijdens het intakegesprek uitgevoerd, zodat u weer veilig op weg kunt.

Calculatie

Quaptar schadeherstel proces 1

Nadat u uw auto heeft aangeleverd neemt een schademanager de schade op en wordt de planning verder ingevuld. Wij maken aan de hand van een eenduidig calculatiesysteem een expertise/taxatie, zodat u meteen op de hoogte bent van de financiële gevolgen. De schade wordt direct voorgelegd aan experts bij uw verzekeringsmaatschappij, waardoor een vlotte afwikkeling gegarandeerd is.

Demontage

DSC 7246

Regelmatig blijft de schade beperkt tot bepaalde onderdelen van uw auto. In dat geval zorgen onze medewerkers op de demontage- en montageafdeling voor een vakkundige verwijdering van het beschadigde onderdeel. Dit doen we met de uiterste zorg. Onderdelen die niet meer bruikbaar zijn worden verwijderd en vervangen door nieuwe originele onderdelen. 

Reparatie Plaatwerk

FPN 1485 1 2

De afdeling plaatwerkerij wordt vaak gezien als de meest belangrijke schakel binnen het herstel. Veel deuken en krassen worden op ambachtelijke wijze met traditionele gereedschappen hersteld. Vervormingen in het chassis worden met de meest moderne apparatuur gecorrigeerd. Hierbij hanteren wij de fabrieksnormen waardoor de rijeigenschappen van uw auto gewaarborgd blijven. 

Voorbewerking

H04 Voorbewerking

Na het schadeherstel volgt de afdeling voorbewerking. Hier wordt de auto (of bepaalde onderdelen) voorbereid op de volgende fase, het spuitwerk. Denk aan het uitvlakken van kleine oneffenheden. Ook wordt het plaatwerk voorbewerkt voor een optimale hechting van de lak. 

Spuitwerk 

B Spuitcabine 4

Na een grondige voorbewerking is de auto klaar voor onze hightech afdeling spuiterij. De kleurmeester stelt op basis van fabrieksgegevens en individuele meting de exacte lakkleur samen. Dit gebeurt onder andere met een computergestuurde kleurmeter. In moderne, milieuvriendelijke spuitcabines wordt de lak opgebracht en daarna uitgehard in stofvrije cabines, uitgerust met een speciaal luchtverwarmings- en circulatiesysteem. 

Montage

J008 Montage

Wat wij eraf hebben gehaald gaat er ook weer op. Op de montageafdeling zorgen wij ervoor dat de herstelde en nieuwe onderdelen weer netjes en veilig worden teruggeplaatst. 

Aflevering

Professionele poetsbeurt 1

U hoort tijdig van ons wanneer uw auto weer beschikbaar is. Na de laatste check kunt u de auto ophalen. Wij geven u bij aflevering eerst een uitgebreide uitleg over de reparatie. Vervolgens ontvangt u van ons het garantiebewijs. U krijgt 4 jaar garantie op de reparatie. Bovendien nemen wij de fabrieksgarantie over. Met de DubbelCheck-garantie kunt u een jaar na reparatie de gerepareerde schade nogmaals laten checken. U weet dus zeker dat het helemaal goed zit met de reparatie! Als u na deze uitleg nog vragen heeft over het schadeherstelproces, neemt u dan contact met ons op.