Schadeherstelproces

Wilt u graag weten wat er allemaal met uw schadeauto gebeurt bij WellColl Autoschade tijdens het schadeherstelproces?

Om u een beter inzicht te geven in de werkwijze van WellColl Autoschade en onze hoge kwaliteitsstandaard, nemen wij hier het gehele schadeherstelproces stap voor stap met u door.

 

1. Intake 
Bij een kop koffie kunt u rustig uw verhaal kwijt. Wij vertellen u hoe we de auto gaan herstellen. Vervolgens nemen we alle gegevens van uw auto op aan de hand van uw kentekenbewijs deel 1 en 2 en de groene kaart. Op die manier kunnen wij zorgdragen voor een snelle administratieve afhandeling met de verzekerings– of leasemaatschappij. Ook kunnen we helpen bij het invullen van het schadeformulier.
Samen met u bepalen we de eerste reparatiedag. Eventueel noodzakelijke noodreparaties worden tijdens het intakegesprek uitgevoerd, zodat u weer veilig op weg kunt.

2. Calculatie 
Nadat u uw auto heeft aangeleverd neemt een schade-expert de schade op en wordt de planning verder ingevuld. Wij maken aan de hand van een eenduidig calculatiesysteem eenexpertise/taxatie, zodat u meteen op de hoogte bent van de financiële gevolgen. De schade wordt direct voorgelegd aan experts bij uw verzekeringsmaatschappij, waardoor een vlotte afwikkeling gegarandeerd is. 

3. Demontage 
Regelmatig blijft de schade beperkt tot bepaalde onderdelen van uw auto. In dat geval zorgen onze medewerkers op de demontage- en montageafdeling voor een vakkundige verwijdering van het beschadigde onderdeel. Dit doen we met de uiterste zorg. Onderdelen die niet meer bruikbaar zijn worden verwijderd en vervangen door nieuwe originele onderdelen. 

4. Reparatie Plaatwerk 
De afdeling plaatwerkerij wordt vaak gezien als de meest belangrijke schakel binnen het herstel. Veel deuken en krassen worden op ambachtelijke wijze met traditionele gereedschappen hersteld. Vervormingen in het chassis worden met de meest moderne apparatuur gecorrigeerd. Hierbij hanteren wij de fabrieksnormen waardoor de rijeigenschappen van uw auto gewaarborgd blijven. 

5. Voorbereiding 
Na het schadeherstel volgt de afdeling voorbewerking. Hier wordt de auto (of bepaalde onderdelen) voorbereid op de volgende fase, het spuitwerk. Denk aan het uitvlakken van kleine oneffenheden. Ook wordt het plaatwerk voorbewerkt voor een optimale hechting van de lak. 

6. Spuitwerk 
Na een grondige voorbewerking is de auto klaar voor onze hightech afdeling spuiterij. De kleurmeester stelt op basis van fabrieksgegevens en individuele meting de exacte lakkleur samen. Dit gebeurt onder andere met een computergestuurde kleurmeter. In moderne, milieuvriendelijke spuitcabines wordt de lak opgebracht en daarna uitgehard in stofvrije cabines, uitgerust met een speciaal luchtverwarmings- en circulatiesysteem. 

7. Montage 
Wat wij eraf hebben gehaald gaat er ook weer op. Op de montageafdeling zorgen wij ervoor dat de herstelde en nieuwe onderdelen weer netjes en veilig worden teruggeplaatst. 

8. Eindinspectie en reiniging 
Een laatste controle is altijd noodzakelijk. Wij inspecteren of de reparatie volgens onze hoge eisen en de fabrieksspecificaties is uitgevoerd. Tot slot zorgen wij ervoor dat uw auto er van binnen en buiten weer piekfijn uitziet. 

9. Aflevering 
U hoort tijdig van ons wanneer uw auto weer beschikbaar is. Na de laatste check kunt u de auto ophalen. Wij geven u bij aflevering eerst een uitgebreide uitleg over de reparatie. Vervolgens ontvangt u van ons het garantiebewijs. U krijgt 4 jaar garantie op de reparatie. Bovendien nemen wij de fabrieksgarantie over. Met de DubbelCheck-garantie kunt u een jaar na reparatie de gerepareerde schade nogmaals laten checken. U weet dus zeker dat het helemaal goed zit met de reparatie!

Als u na deze uitleg nog vragen heeft over het schadeherstelproces, neemt u dan contact met ons op.